środa, 10 sierpnia 2016

"Źrebaczek"

Pan źrebolek knabstrupowy, piękny i kolorowy!

Zaprezentowany na wystawie "Rozbrykany kolor" (wystawa widmo- każdy słyszał i nikt nie widział. Po prostu czekam na zdjęcia, jak o czymś pisać, to porządnie). Praca odebrana była bardzo pozytywnie, słyszałam opinie: "dwuwymiarowy konik", "wychodzi z kartki" , "co mnie podglądasz?!". Uważam prackę, za w miarę udaną, ze względu na ograniczenie pasteli. Kolor filetowy i brązy były zbyt blade, brakowało mi takiego porządnego, konkretnego koloru. 

Do rysowania użyłam pierwszych lepszych pasteli, jakie były pod ręką- czyli firmy pentel. Nawet dobrze pracowało się nimi, gdyby nie te blade kolory... 



Jak powstawał konik? Czarnobiałe zdjęcie, kolorowa kartka Cansona i tadam! Tutaj dwa zdjątka (WIPowskie, yeach)

Zawsze gdy pracuję w kolorze i zależy mi, aby obraz wyszedł po mojemu, jeżeli korzystam ze zdjęcia- zawsze czarnobiałego. Zdjęcie służy mi wyłącznie jako ściąga anatomii i cienii. Gotowe kolory fotografii bardzo ograniczają wyobraźnie. 

Zaś gdy biorę się za ołówkowy rysunek wybieram zdjęcie kolorowe. W kolorze jest owiele więcej szczegółów niż w czerni i bieli. 

Dziś tylko i aż tyle :) Ostatnio rozkręcam się z pisaniem, ale wisienkę na torcie pozostawiam nietkniętą, do czasu jak dostanę zdjęcia z wystawy (nawet wywiad w gazecie mam!). Więc pozostawiam waszą ciekawość w cierpieniu i idę rysować smoka...


10 komentarzy:

  1. Ale słodziak ♥.♥ Smok? Jaki smok? Czekam na smoka!
    Pozdrowionka
    Saphira (smoczyca xD)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten źrebaczek ujął mnie za serce, faktycznie wygląda jakby na mnie patrzył:) Przecudowna praca, szczególnie mi bliska bo kocham konie:)


    Pozdrawiam, Klaudek
    www.sagaoludziachlodu-rysunki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. wow. śliczny konik...zakochałam się w nim normalnie <3
    bardzo ładnie rysujesz konie. ciekawy sposób tworzenia, z tymi kolorami. to takie niebanalne, też w przyszłości chciałabym wyrobić sobie takie artyatyczne nawyki czy przyzwyczajenia.
    pozdrawiam
    dariavaria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wystarczy odblokować kanał wyobraźnia-ręka :) pozdrawiam i wpadam na bloga

      Usuń
  4. ps.nominacja do lba:)
    dariavaria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie biorę udziału, ale dziękuję za nominację ;)

      Usuń